Informe observacions sistemàtiques

DESENVOLUPAMENT MADURATIU DE LA PERSONALITAT

1. Estat emocional:
Afectivitat: es mostra segur, tranquil, inhibit, inestable, té ganes de cridat l’atenció, demostra una manca d’interès general.
Variacions emocionals: s’autocontrola, es mostra tenaç, tolerant, espontani, amable, pacífic, inquiet, sensible, impertorbable, transparent, complex, equilibrat.

2. Sociabilitat
Relació amb el mestre: comunicatiu, obert, tancat, tímid, busca la relació amb ell, està pendent de la seva presència, busca l’aprovació o reprovació de les seves actuacions, sap acceptar els avisos o rectificacions, es manifesta sensible a la censura, es mostra autònom respecte al mestre.
Relació amb els companys: acceptat, rebutjat, marginat; es mostra independent, submís, rebel, dominant, variable en es seves relacions; és el líder de la classe, li agrada captar l’atenció, accepta els companys tal com són, fa amistat amb facilitat, es mou sempre amb un grup reduït, només té un amic, va d’un grup a l’altre sense connectar amb cap, normalment est`s sol, li agrada compartir les coses, les afeccions i les alegries, es mostra agraït i tolerant en la relació comunitària.

3. Actitud i esforç
Davant el treball: li agrada aprendre, desmotivat, va seguint, rebutja els aprenentatges, es mostra atent, es cansa aviat, s’equivoca per manca de concentració.
Davant les normes: les accepta, es mostra crític, li costa complir-les.



ADQUISICIÓ D'HÀBITS I TÈCNIQUES DE TREBALL

Hàbits de treball: Sap treballar sol, acaba les feines que comença, treballa acuradament, no demostra gaire responsabilitat en la feina, necessita estímuls del mestre.
De convivència: Es mostra respectuós en el tracte, sap comportar-se sense molestar, pot treballar en silenci, guarda el torn de paraula, li costa ser respectuós en el tracte, no sap comportar-se sense molestar.

Tècniques de treball: Mostra capacitat de resum i síntesi. Utilitza tècniques de subratllat, esquemes... No té adquirir o no utilitza les mínimes tècniques de treball.


APRENENTATGES BÀSICS

1. Maduració global
Domini de cos: Té interioritzat el seu esquema corporal, no té interioritzat l’esquema corporal, té bona coordinació de moviments, té ben definida la lateralitat.

2. Desenvolupament de la intel·ligència
Raonament: Procura raonar els coneixements, sap relacionar lògicament diferents dades observades o conegudes. Li costa raonar i relacionar els coneixements.
Atenció i memòria: Demostra tenir memòria visual i auditiva. Li costa retenir els coneixements per manca de memòria.

3. Prova diagnòstica de lectura
Discriminació visual
Discriminació auditiva consonant
Correspondència acústico-gràfica de paraules
Vocabulari lector
Comprensió de frases i lectura silenciosa

4. Competència comunicativo-lingüística
Comprensió oral
Expressió oral
Lectura: comprensió lectora
Ortografia

5. Competència matemàtica
Lectura de nombres
Escriptura de nombres
Càlcul (suma, resta, multiplicació, divisió)
Resolució de problemes

                       L’especialista d’educació especial